Çarşamba, Ocak 08, 2014

Kaju Peyniri - 1


Malzeme:

* 130 gr  çiğ Kaju
* 2 çay kaşığı limon suyu
* 1/4 bardak (60 ml) su
* taze çekilmiş karabiber

Hazırlanışı:



- 130 gr kavrulmamış kaju 1 saat suda bekletilir.




- Suda bekletilen kaju iyice yıkanıp temizlendikten sonra 2 çay kaşığı limon suyu, 1/2 çay kaşığı tuz ve biraz taze çekilmiş karabiber ile blendıra konur.



- Bütün bu malzeme biraz blendırdan geçirildikten sonra üstüne su katılarak (1/4 bardak - 60 ml) 2-4 dakika kadar yeniden blendırdan geçirilir.



- Arada sırada kontrol edip pütürlü kalan kısımları da iyice içine karıştırarak krem peynir halini alana kadar blendırdan geçirmeye devam edilir. Elde edilen peynir bir kaba konarak buzdolabına kaldırılır.



Neden Bu Tarif?

Türkiye'deki veganların en büyük sorunu hâlâ peynir çeşitleri. Tofu bulunuyor gerçi ve bazı yeni denemelerle karşılaştığımız da doğrudur ama yeterli peynir çeşidi ne yazık ki yok veganlar için.

Bu durumda kimi zaman iş başa düşüyor. Ben bugüne kadar peynir yapma işinden uzak durdum, çünkü tofu bana yetiyordu. Gerçi hâlâ da yetiyor ve bana başka bir tadı aratmıyor ama nedense değişik peynirler deneme ve paylaşma isteği oluşuverdi birden bire bende.

Kaju peyniri tadını pek severim ama başarılı olamayacağım ve pahalı bir malzemeyi boşa harcayacağım korkusuyla hep kaçınmıştım yapmaktan. Dün iyi ki aniden karar verip gece yarısı peynirciliğe soyunmuşum. Sonuç harika.


Benim Tavsiyem:

- Yukarıdaki tarif temel bir tarif, istendiği takdirde malzemeye eklemeler yapılabilir damak tadına göre.

- Taze çekilmiş kara biber şayet karabiber düşkünlüğü yok ise fazla kaçırılmamalı. Ben biraz fazla tuttum, çünkü karabiber katkılı peynirlere vegan olmadan önce oldukça düşkündüm.

- Arzu edilirse kırmızı pul biber, sarımsak, frenk soğanı, değişik taze soğanlar, dereotu, kekik, nane gibi malzemelerden sevilen(ler) eklenebilir.

- Mutlaka kullanılacak olan kaju kavrulmamış yani çiğ kaju olmalı.

- Kaju en az 1 saat suda bekletilmeli. Bu onun yumuşamasını ve peynirin kremsi bir hal almasını, çekildiğinde pütürlerin hızla yok olmasını sağlar. Vakit varsa kaju 24 saate kadar suda bekletilebilir. Ne kadar uzun bekletilirse o kadar kremsi bir peynir elde edilir. Fakat hiç vakti olmayan bile en az 1 saat mutlaka suda bekletmelidir.

- Bundan sonra blogumun bu köşesinde deneyeceğim değişik peynir tariflerini paylaşacağım. Takipte kalın!

AFİYET OLSUN!